Hur kan jag felsöka min Zaptec Go?

Denna artikel förklarar hur du kan lista ut vad eventuella problem med Zaptec Go kan bero på samt hur du möjligtvis kan åtgärda dessa.

Zaptec Go

Vad betyder färglamporna på Zaptec Go laddningsstationen?

         
Vanliga problem:

  • Min laddbox laddar inte när jag vill att den ska ladda.
  • Min laddbox slutar ladda efter en kort tid av laddning.

    Nedan listar vi de vanligaste lösningsåtgärderna:
    Har du redan testat detta får du gärna kontakta oss med ditt serienummer som börjar på ZA. *Detta hittar du i Zaptec-appen, via QR-koden på laddboxen eller på laddboxens högra undersida. 

  • Har du testat ladda en annan bil? *Problemet kan nämligen bero på inställningar i bilen.
  • Har du testat trycka laddkabelns munstycke uppåt när du ska ladda? *Det ska låta som ett litet klick så att du kan försäkra dig om att den verkligen sitter i och kan ladda.
  • Finns det ett inlagt schema i laddbox, bil, lastbalanserare eller en inlagd strömbegränsning? *Detta kan nämligen hindra laddningen att ske vid vissa tidpunkter.
  • Upplever du samma problem med en annan kabel och en annan bil? 

    Om du har en lastbalansering till din Zaptec gäller även nedanstående:

  • Har du Enegic lastbalansering kan du inte ha Eco-mode igång i Zaptec-appen, utan du behöver istället använda Opti-Charge som du kan läsa mer om här!
  • Har lastbalanseraren Wi-Fi signal med 2,4 GHz nätverk?
  • Finns det ett inlagt schema i inställningarna för laddning i Enegic-appen? *Detta kan nämligen hindra laddningen att få ske vid vissa tidpunkter.
  • Upplever du samma problem när du sätter laddboxen i fristående läge? Om du inte testat detta kan du prova det eftersom vi på så vis kommer kunna veta ifall problemet ligger hos laddboxen eller lastbalanseraren.

Mer information kan du hitta på Zaptec's hemsida.