Vad gör jag vid problem med laddbox eller lastbalanserare?

Ifall du skulle uppleva problem med din laddbox och/eller lastbalansering kan du testa söka i vår kunskapsportal efter tips eller eventuella orsaker. Det finns även en del saker du kan felsöka på egen hand för att utesluta att det är en enkel åtgärd som krävs. Skulle problemet återstå är du alltid välkommen att kontakta oss.

Såhär felsöker du din Enegic

Såhär felsöker du din Zaptec Go

 

Ifall du fortfarande upplever något problem med din laddbox eller din lastbalanserare, kan du testa nedanstående innan du kontaktar oss för vidare hjälp:

  • Testa tryck laddkabeln lätt uppåt i bilens ladduttag - kabeln kan nämligen ha svårt att få fäste i vissa bilar.
  • Kräver din laddbox Wi-Fi? Kontrollera att du inte har en lägre Wi-Fi signal än -80 dBm vid laddboxen. *Såhär kontrollerar du ditt Wi-Fi. Skulle du ha en Wi-Fi signal som är lägre än -80dBm, kan du åtgärda detta genom att flytta routern närmare eller skaffa en Wi-Fi extender.
  • Kontrollera så det inte är något i bilens inställningar som begränsar laddningen (detta är väldigt vanligt).
    Om det är din lastbalanserare som orsakar problem behöver du kontrollera att du inte har en lägre Wi-Fi signal än -80 dBm vid laddboxen. *Såhär kontrollerar du ditt Wi-Fi